Виховна година «Перша зустріч із класним керівником»

Тема: «Давайте познайомимося!»

Дата проведения: 22. 08. 23 р.

Мета:

1. Познайомитися з батьками учнів та послухати короткі характеристики, які вони дадуть своїм дітям.

2. Пояснити батькам роль сім’ї та її значення в адаптації школяра у зв’язку з новими якостями навчанні та віковими особливостями дітей.

3. Дати рекомендації батькам щодо рішення можливих проблем, пов’язаних з успішністю та моральним станом дітей.

4.Створити комфортні умови навчання.

Завдання:

Ø створити емоційний настрій на спільну роботу, атмосферу взаємної довіри між батьками і класним керівником;

Ø вивчити очікування батьків;

Ø ознайомити батьків з основними напрямками виховної діяльності в середній ланці школи;

Ø провести вибір батьківського комітету.

Люди разом можуть зробити те, чого не в силах зробити поодинці: єднання умів і рук, зосередження сил може стати всемогутнім.

Д. Уебстер

Краще запалити свічку, ніж усе життя проклинати темряву.

Ф. Абрамов

Хід зборів

1.Знайомство

I. Вступне слово класного керівника

Вітаю, шановні батьки! Рада вітати вас на перших батьківських зборах. Початок навчання в п'ятому класі - особливий етап в шкільному житті. Закінчена початкова школа, ваші діти подорослішали, у них починається нове, цікаве доросліше життя. Яким воно буде — залежить не лише від школи, а й від тат і мам. Дуже хочеться, щоб нове життя ваших дітей не віддалило вас одне від одного, а, навпаки, зблизило, зробило вас хорошими друзями. Багато буде труднощів у ваших дітей, але не менше буде радощів і перемог! Дуже хочеться, щоб ви уважно ставилися до великих прикрощів і маленьких радощів ваших дітей, знали про них і допомагали дітям переживати скрутні хвилини їхнього життя.

Всі ми разом учитимемося долати труднощі, вчитимемось падати, набиваючи якомога менше ґуль, радітимемо успіхам наших дітей і їх перемогам.

Всі ми зацікавлені в тому, щоб нашим дітям було комфортно і цікаво в школі. І я буду докладати максимум зусиль, щоб цей ліцей став Школою Радості нашим дітям. Давайте познайомимося поближче.

Мене звати Михайлич Валентина Володимирівна. Я думаю, що ви уже шукали певну інформацію про мене, і це зрозуміло, адже вам дуже важливо, у чиї руки ви віддаєте своїх «пташенят». Дехто з вас мене знає, бо я навчала їх або їх старших дітей, хтось чув щось від інших батьків, а дехто бачить мене вперше.

Що ж вам розказати про себе? Я учителька української мови і літератури та зарубіжної літератури, також ще маю спеціальність вчитель початкових класів. Стаж роботи – 30 років(аж самій страшно!), вища категорія. Я вчителька і водночас мама уже дорослої доньки і ще неповнолітнього сина. Свою роботу люблю, люблю і дітей, намагаюся бути для них не просто вчителем, а співрозмовником, другом, коучом. Дотримуюся принципу: «Стався до чужих дітей так, як хотіла б щоб ставилися до твоїх дітей». Ніколи не намагаюся зламати дитину через її якусь нестандартну поведінку чи власні думки, але водночас маю власну гідність, не дозволяю сісти на голову. Люблю демократичний стиль спілкування з дітьми, але водночас , я так думаю, вимоглива, бо хочу, щоб діти знали мій предмет, оскільки всі знання, які вони засвоїли тут, пригодяться їм в подальшому житті. Ось так коротко про себе. Можливо, у когось є питання до мене, щось хотіли б з’ясувати більше?

А тепер я хотіла б попросити вас представитися і назвати ім'я дитини, яку ви представляєте.

Я уже зібрала певну інформацію про вас, але ще щоб краще з вами познайомитися, попрошу заповнити анкети.

Дякую!

Ось ми і познайомилися. Тепер я думаю, що багато хто з вас готові поділитися своїми очікуваннями від п'ятого класу.

Це може бути очікування успіху або тривоги через майбутніх труднощів.

З чим же пов’язані труднощі? Давайте спробуємо з вами розібратися

2. «Труднощі адаптації дитини до навчання у 5-му класі»

Учні 5-х класів - це діти молодшого підліткового віку. В цей час відбувається інтенсивне формування особистості, розпочинається перехід від дитинства до юності у фізичному, психічному і соціальному відношенні.

Труднощі у вихованні зникають, коли батьки, вчителі враховують нові потреби і запити дитини.

Молодший підліток - допитлива, активна, різка, діяльна, галаслива й емоційна дитина, яка прагне до всього нового й незвичного.

Під впливом складнішого змісту навчання, в 5-му класі відбуваються зміни в навчальній діяльності підлітків. Вони частіше висловлюють сумніви, ставлять запитання, висувають гіпотези, вступають у суперечки, вимагають додаткових доказів, їхній інтелектуальний (розумовий) розвиток значно випереджає їхній досвід.

Труднощі адаптації дитини до навчання у 5-му класі

Кожна людина в певні періоди свого життя зазнає труднощів у зв'язку із засвоєнням нового виду діяльності, переходом до нової ситуації, нових умов життя. За складністю адаптації 5-класників можна прирівняти до першокласників, які з дитячого садка поринули в шкільне життя. Проблема переходу учнів молодшого шкільного віку до школи П ступеня є і це тому, що, по-перше, нові вчителі, яких спочатку навіть важко запам’ятати, по-друге, більша кількість предметів і складніший матеріал, по- третє, нове приміщення і клас, наявність більшої кількості дітей, які старші їх за віком, крім того, у них, як я сказала, починається перехідний вік зі своїми труднощами. Тому 2 перших місяці у нас буде адаптаційний період, коли учителі не оцінюватимуть дітей оцінками, а лише словесно. Крім того, у нашій країні війна, з постійними тривогами, переживаннями за життя рідних. Це також стрес для дітей. Тому всі учителі у нашому ліцею дбають не лише про знання дітей, а й про їх фізичне і психічне здоров’я. І ми разом будемо працювати над тим, щоб і ця школа для наших з вами дітей стала другою домівкою, куди б хотілося йти.

Але їм, дітям, зараз чи не найбільше треба буде і ваша допомога.

Згадайте, як часто ви самі чи ваші знайомі у свої сімейних стосунках вживали подібні заборонені висловлювання:

- Я тисячу разів говорив тобі, що...

- Скільки разів треба повторювати...

- Про що ти тільки думаєш...

- Невже тобі важко запам'ятати це...

- Невже тобі незрозуміле, що...

- Ти такий самий (така сама), як і...

А тепер порівняйте наскільки рідше звучать бажані висловлювання:

- Ти в мене найрозумніший.

- Ти в мене найкраща.

- Ти мене завжди правильно розумієш.

- Я нікому так не вірю, як тобі.

Дитина потребує, щоб батьки (і в першу чергу мати) приділяли їй багато уваги. Вона не може знайти пояснень їхній нервовості і небажанню спілкуватися.

Родина - це те місце, де дитина повинна відчувати себе затишно і впевнено. Головний мотив у стосунках в родині - це любов батьків до своїх дітей. У цей складний для дитини період, батьки повинні бути поруч, у будь-який час готові прийти на допомогу (підтримати, розрадити, заспокоїти). Вони повинні бути терплячими й уважними .

Я хочу подарувати вам пам’ятку «Поради для батьків»

Пам'ятайте, що у вас є найвеличніше диво на світі. Це чудо - Ця ДИТИНА!

3. Обговорення плану виховної діяльності, вирішення організаційних питань

· Наступне питання: це виховна робота. Раз на тиждень у нас буде ГКК, де ми будемо вирішувати класні питання, плануватимемо роботу на тиждень, перевірятимемо виконання громадських доручень, 1 раз у місяць у нас буде генеральне прибирання класної кімнати. Великої кількості свят не буде, оскільки зараз військовий стан, крім того навчальний процес постійно буде перериватися повітряними тривогами, під час яких діти спускатимуться в укриття, а навчальний матеріал тоді змушені будуть наздоганяти самостійно або учитель подаватиме дві теми на 1 уроці. Тому стосовно якихось заходів я повідомлятиму у групі додатково.

· Режим роботи ліцею

- 5 або 6 уроків

- 9.00 розпочинаються уроки, 14.15 – закінчення 6 уроків

- короткі перерви по 5 -10 хвилин, після 3 уроку велика перерва (20 хвилин) щоб діти поїли

- графік руху автобуса залишається без змін

- якщо комусь із дітей потрібно буде їздити у місто на якісь додаткові заняття, то бажано підлаштувати розклад тих занять після 15 години

- Зовнішній вигляд дитини: одягайте, як зручно дитині, на фізкультуру мати спортивний одяг і змінне взуття

- Зошити, щоденники, книги – охайні, обгорнуті + контроль з боку батьків. (перевірка адміністрацією школи)

- Медогляд до 1 вересня!

- Підручники (батьки несуть відповідальність за збереження підручників) Діти будуть навчатися за новим навчальним стандартом, але всі підручники – старі.

- Предмети у 5- му класі:

- Українська мова (3 зошити)

- Українська література( 2 зошити)

- Англійська мова

- Зарубіжна література ( 2 зошити)

- Історія (Вступ до історії) (2 зошити)

- Математика

- Природознавство

- Інформатика

- Основи здоров’я

- Повідомлення про форми роботи з батьками:

- Батьківські збори;

- Відвідування вдома за необхідності;

- Запрошення до ліцею

- Телефонні дзвінки, група у вайбері

Вибори Батьківського комітету (3 члени Б.К.- голова, касир та культмасовий сектор)

1) Дні народження дітей (Як вітати)

2) Активна участь батьків у загальноліцейних заходах

3) Відвідування та пропуски : 3 дні без довідки( по сімейним обставинам), а далі лише з довідкою від лікаря! Якщо дитина не прийде у школу – обов’язково зателефонувати і попередити класного керівника про причину відсутності

4) Їдальня. ЇЇ нема. Харчуються «тормозками» з дому

4.Підведення підсумків зборів

Наші збори хотілося б завершити словами американського політичного діяча Денієля Уєбстера «Люди разом можуть зробити те, чого не в силах зробити поодинці: єднання умів і рук, зосередження сил може стати всемогутнім, тому саме співпраця учителів і батьків – це ключ до успішного навчання і виховання дітей.

Сподіваюся на ваше подальше взаєморозуміння, співпрацю, підтримку

Виховна година

«Перша зустріч із класним керівником»

КЛАС:5

ДАТА: 22.08.2023

ОБЛАДНАННЯ І ОФОРМЛЕННЯ КАБІНЕТУ:

На дошці в довільному порядку написані назви шкільних дисциплін, які вивчають у п’ятому класі; дати 22.08.2023, 2028

ХІД УРОКУ

Шановні діти. Сьогодні ви переступили поріг ліцю і через 10 днів станете учнями 5 класу. А я, перступивши шкільний поріг цього року, стану вашим класним керівником. У нас попереду багато років шкільного життя разом. Я сподіваюся, що наш клас буде здоровим, дружнім і згуртованим, як одне ціле Нас чекають багато цікавих справ. Але наше головне завдання створити та зберегти наш колектив, щоб кожний почував себе в ньому впевнено, безпечно і зручно.

Шкільне життя- ніби сходинки знань. Ви піднімаєтеся вище і вище - від однієї сходинки до іншої, більш складної. Я сподіваюся, що ми подолаємо всі труднощі разом. Ми будемо вивчати не тільки науки, але також будемо продовжувати навчатись дружити. Найбільш важливо те, щоб кожен з вас став хорошою, доброю, надійною людиною.

Сьогодні ви - майбутні п’ятикласники! Ви вже багато чого вмієте, багато чому навчилися в початковій школі. Можливо хтось з вас здогадається, що означають цифри написані на дошці :

22.08 -день нашого першого знайомства.

2023 рік є роком, який познайомив нас і, сподіваюся, подружить.

2028 рік є роком, в якому ви закінчите цей ліцей.

Це буде рік наших останніх шкільних зустрічей. Можливо, якщо ми станемо друзями, ми зустрічатимося з вами і після закінчення ліцею, але це так ще далеко. Попереду 5 років, протягом яких ми зустрічатимося з вами кожен день і будемо намагатися зробити так, що при зустрічі ми посміхалися один до одного, тішились із того, що ми разом.

У 5 класі на вас чекають нові предмети, нові вчителі. Не завжди буде легко, не все виходитиме одразу. Але я хотіла б, щоб кожний із вас, відчув, що він не один, що на допомогу прийдуть друзі, однокласники, батьки, вчителі і, звичайно, я.

Клас, де ви перебуваєте прямо зараз, це наша класна кімната.В ній будуть проходити ваші уроки, класні години, свята. На декілька років ця класна кімната стане для вас шкільною домівкою. Ви стаєте господарями цього шкільного кабінету. А справжній господар повинен берегти шкільне майно, підтримуватиме чистоту і порядок.

Гра"Такарізнапосмішка"

Класний керівник: Кожен з вас, напевно, добре пам'ятає слова з дитячої пісеньки: "Ну а дружба розпочинається з посмішки". Так, у більшості випадків знайомство розпочинається з посмішки, адже посмішка нічого не коштує, але цінується дуже дорого. Посмішка триває мить, а в пам'яті залишається назавжди. Великий письменник Вільям Шекспір вважав, що посмішкою можна добитися більше, ніж мечем. Хочете завоювати друзів - посміхайтеся. Озирніться навкруги: які різні посмішки вас оточують . Є різні варіанти посмішок : винувата, питальна, виразна, відкрита, доброзичлива, безглузда, люб'язна, ніжна, схвальна, розгублена, сором'язлива, втомлена, холодна, ясна, таємнича, розгублена. А тепер я хочу, щоб ви вибрали ту посмішку, яка вам до душі і спробувати її.

Гра "Ім’я-ім’ячко"

Класний керівник: Сьогодні у нас день знайомства. А щоб краще упізнати один одного, давайте трохи пограємо. Гра називається "Ім’я-ім’ячко". Послухайте умови гри. Кожен учасник, починаючи з мене, повинен встати і голосно назвати своє ім'я і додати до нього прикметник, який відбиває позитивні якості його характеру. Прикметник повинен розпочинатися з першої букви імені. Наприклад, Галина – гарна. Знайомство з посмішки розпочинається, а триває представленням один одному. Умови гри зрозумілі? Тоді приступимо.

Можливі варіанти: щирий, цікавий, інтелектуальний, грайливий; славний, симпатичний, сонячний, смішний, сильний; мила, мудра, модна; чарівна, весела, ввічлива, уважний, вірний; єдина; красива, кокетлива, креативна; мудрий, милосердний; приємний, привабливий; акуратна, артистична., авторитетний, активний, бездоганний, безкорисливий, безтурботний, турботливий, таємничий, талановитий, яскрава, привабливий, індивідуальний, іронічний.

Гра "Питання- відповідь».

Ну що продовжуємо наше знайомство?

Діти, вам, безумовно, цікаво дізнатися щось про мене. І я в свою чергу хочу дізнатися про вас більше. Я пропоную, вам пограти в гру "Питання - відповідь". Я проходитиму між рядями з магічною коробочкою. Для кожного учня, там є питання, ви повинні витягнути картку з питанням і відповісти на нього.Після вашої відповіді ви задаєте мені будь-які питання, і я постараюся відповісти на нього.

Яке морозиво ти любиш?

Яка квітка тобі найбільше подобається?

Твій улюблений колір. Чому?

Скільки учнів у нашому класі?

Твій улюблений день тижня?

Який шкільний предмет тобі більше подобається.

Який шкільний предмет тобі найбільше не подобається.

Найбільш важкий день тижня для тебе?

Скільки хлопчиків у нашому класі?

Скільки дівчаток в класі...

Твій кращий друг?

Тварина, яку ти хотів б мати удома?

Як звали учительку в початковій школі?

Найбільше цікава подія, яка тобі запам'яталася у четвертому класі?

Твоя улюблена книга?

Твоє захоплення

Як ти проводиш вільний час?

Як ти провів літні канікули?

Коли твій день народження?

Твоя улюблена їжа?

Заповнення анкети для суперових учнів

Молодці.

А тепер я вам роздам анкети і хочу, щоб ви заповнили їх, можете навіть розмалювати олівцями чи фломастерами

Комічні тести-загадки

Великий будинок в селі стоїть,
Та завжди, як вулик бджолиний, шумить.
Як чаша, він повний знаннями,
Ласкавий будинок цей з нами.
(Школа)

Він великий, світлий, чистий

Сяють вікна променисто

Парти в три ряди стоять

Діти вчаться тут чудово

Хто вгадав уже із вас

Ну звичайно, це - ….(наш клас)

Біла грядка –
Чорні зернятка.
Посіяла по порядку
Та й маю загадку.
Хто зернятка знає,
Той відгадає.
(Аркуш, літери)

Я негарно написала,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка.
(Гумка)

Хутко стрибне на папір,
І, хоч вір, а хоч не вір,
Враз напише нове слово.
Ось і речення готове.
Вправно пише у руці,
Бачать всі старання ці.
(Ручка)

Дерев'яний та довгенький,
Маю носик я гостренький.
На білому слід лишаю
І всіх діток потішаю.
(Олівець)

Всім про все вона розкаже
І малюночки покаже.
Усіх розуму навчить,
Хоч сама завжди мовчить.
(Книга)

На уроках, в книжці, в школі
Почерпнеш ти їх доволі.
І назавжди у житті
Стануть друзями тобі.
(Знання)

А у мене є торбинка,
Зошитам й книжкам хатинка,
Ще й пенал туди кладу,
Як до школи я іду.
(Ранець)

Гра "Правила дружби"
Класний керівник: А як ви думаєте, що треба для того, щоб клас був дружним? (Діти відповідають)

Давайте спільно з вами визначимо, що серед друзів може бути дозволено, а що має бути заборонене. Якщо ви вважаєте, що це дозволено, то плескаєте один раз, якщо заборонено – то плескаєте 2 рази.

Допомогати один одному

Говорити неправду

Радіти успіхам один одного

Заздрити один одному

Підтримувати в скрутну хвилину.

Радіти горю іншої людини

Переживати за невдачі один одного

Кривдити і давати образливі клички

Говорити правду

Сміятися над невдачами


А як повинен жити дружній клас? ( весело, цікаво, незвично і т.д.). Ви цього бажаєте? Ви про це мрієте?

Загадувати бажання заведено в новорічну ніч, але мріяти можна і треба постійно, бо без цього життя буде нецікаве, нудне, сумне. Ось у меня коробка бажань і багато маленьких листочків. На листочках кожний з вас, подумавши, напише 1, 2 або 3 головних бажань. Потім ми їх згорнемо і помістимо в коробку, і сховаємо її, а в конці навчального року, на останній виховній годині перевіримо, чи збулися ваші бажання. Отже почали ...

І наостанок я хочу, щоб у майбутньому про наш клас говорили, що діти у ньому слухняні, культурні і ввічливі, що вони най-най-най, і вірю, що так воно і буде .

Література рідного краю

Тема. Василь Стрижиус. Сповідь душі у віршах.

Мета: розкрити сторінки життя й творчості В. Стрижиуса; допомогти учням осмислити особливості ліричного таланту поета, формувати вміння висловлювати власні міркування, розвивати пам′ять, логічне мислення, увагу, навички виразного читання; виховувати любов до культури рідного краю, естетичні смаки.

Хід уроку

Епіграф

Моя поезія – природа,

Яку люблю до дна душі.

Вона до серця мого входить,

Мої пронизує вірші…

В. Стрижиус

Учитель. Славиться талантами шевченківська земля. Багато таких уродженців нашого краю знає ненька-Україна. І ось сьогодні ми маємо чудову нагоду поспілкуватися з непересічним талановитим письменником рідного краю Василем Васильовичем Стрижиусом, з-під пера якого виходить прониклива, щира, тепла поезія.

Він є діючим членом спілки письменників Черкащини, членом Національної спілки журналістів України, тривалий час працював директором Вільховецького музею-садиби В.М. Чорновола.

Ми дуже раді нагоді поспілкуватися з цією людиною, яка щиро закохана в рідну українську землю, яка по- особливому бачить промінчик сонця, мальву біля віконця, стежечку, що веде в поле, яблуню, яка щороку пригощає червонобокими плодами всіх, хто підійде, до її ошатної крони. Про красу Звенигородщини, всієї Черкащини, про святі людські почуття пише Василь Васильович. Від кожного його слова, кожного рядочка віє ніжністю, теплом, любов′ю до неньки-України, матері, коханої. Ці почуття виливаються у рими на папері і вплітаються у поетичні збірки, яких у Василя Васильовича Стрижиуса вже 12. Він довго писав лише для себе і для найближчих друзів. Тому для багатьох людей виліт у світ його першої збірочки поезій «Мамина яблуня» у 2005 році було несподіваним одкровенням. І цей дебют був надзвичайно вдалий. За нею з′явилися збірки «Травневий дощ душі моєї» (2006); «Чебрецева стежина» (2007); «Калиновий цвіт» (2008); «Журавлині ключі» (2009); «Мальви від вікном» (2010); «Пісні ромашкового краю» (2010); «Любисток у росі» (2011); «Ромашковий край» (2013), «Поезії» (2016),«Калиновий жар»(2018), «Осінній дивограй»(2022). Але перед цим хотілося пригадати основні віхи життя цього поета-лірика.

Учень. Народився Василь Васильович у мальовничій Хлипнівці Звенигородського району на Черкащині. І то вже за велінням долі з дитячих років вбирав оченятами, вдихав на повні груди красу сосен, що тягнулись у височінь, Гнилий Тікич, що поспішав удаль, польові квіти, що манили ніжністю і простотою. А ще – мамина яблуня в саду, батьківська хата, бабусине подвір′я… Яке то велике щастя пізнавати світ у сільському неповторному раю. Саме там і пізнав ще в дитячих роках свою музу Василь Васильович – у четвертому класі у шкільній газеті з′явився його перший вірш «Червона калина»

(Учень читає вірш «Червона калина»)

По ріці листок, мов човник,

Хвиля підганяла.

Ясний промінь щедре сонце

На воду кидало.

Понад берегом калина

В червоних коралах

Розсипані намистини

У воді збирала.

Учитель. Краса рідної землі, по якій колись ходив і Великий Кобзар, чарівна сила природи перелились у його душу своїми віршами, піснями, казками, легендами.

Учень читає вірш «Я виріс в лісових казках»

Я виріс в лісових казках:

Поміж дубів, беріз і кленів.

Купався в чарівних квітках

На запашній траві зеленій.

Купали мама в череді,

У нагідках, шавлії, м′яті.

І висівались вже тоді

Рядки віршів моїх крилатих.

Через життя своє проніс

Я запах липи, шепіт клена.

В душі моїй співає ліс,

У серці проліски у мене.

Учитель. Нині у доробкуВасиля Васильовича сотні поезій. Писав і в юнацькі роки, коли навчався у Городищенському радгоспі-технікумі, де отримав професію агронома-плодоовочівника, і коли виконував військовий обов′язок – служив у армії, і коли здобував вищу освіту в Уманському педагогічному інституті. Саме там він потрапив не лише у ніжні обійми до краси природи, а й у полон кохання: зустрів свою другу половинку – однокурсницю Олену Василівну .І вже на п′ятому курсі Василь Васильович і Олена Василівна відгуляли студентське весілля. І з того часу вони разом - нерозлийвода. Виростили двох донечок і сина, допомогли їм знайти своє «місце під сонцем», а вони подарували їм внуків.

Учениця читає вірш « Прилітають діти журавлями»

У дворі троянди розцвіли,

Літо усміхається привітно.

Сонця промінь лебедя крильми

Зачепивсь за синьоокі вікна.

В мріях грають маки кольорами,

Ружа мліє в ніжному теплі.

Прилітають діти журавлями

До оселі, де жили малі.

Горнеться до них рясна калина,

Саджена з батьками навесні.

Чорнобривці, мальви біля тину

Колискові завели пісні.

В споришах подвір’я зустрічає

Пташенят, що з вирію летять.

М’ята і любисток сповиває,

Айстри синім цвітом пломенять.

Знай! Допоки пам’ять береже

Отчий двір і материнську ласку –

До тих пір на світі і живем,

Віримо в добро, у щастя, в казку.

Учень. Василь Васильович працював директором Гусаківської та Звенигородської школи № 2, державним службовцем. До речі, доля наділила його не лише любов′ю до поетичного слова, а й музики і співу. Співав ізмалечку, бо пісня жила в їхній затишній хатині, а грати на гармошці, баяні та гітарі навчився самотужки під час служби в армії та в студентські роки. З того часу і пісні почав писати , і сам співати у Звенигородській народній самодіяльній хоровій капелі, у Вільховецькому сільському хоровому колективі. Тривалий час трудився на краєзнавчій ниві – працював завідувачем садиби-музею Героя України В′ячеслава Чорновола.

Він, не маючи вілли на Мальдівах, рахунку у швейцарському банку, машини «Ферарі», вважає себе щасливою людиною, тому що, як він сказав у своєму вірші:

У кожного своя мета:

Хтось хоче слави,

В золоті ходити.

Моя мета дуже проста:

Хороший слід на цій землі лишити.

Учень читає вірш «Я щасливий»

Тепле літо світить мені в душу,

Вишиває променем канву.

Людям лиш добро робити мушу,

Бо для цього в світі я живу.

Я щасливий, що люблю природу,

Що надійні друзі в мене є,

Що мені дарує свою вроду

Та верба, що з річки воду п′є.

І гукаю я на повні груди:

Я завжди з тобою, рідний краю!

Кращого для мене вже не буде,

Кращого для себе - не бажаю.

Учитель. Ось так коротко ми відкрили лише декілька сторінок із життя цієї прекрасної людини. Люб′язно надаємо Василю Васильовичу слово.

Виступ В.В. Стрижиуса

Бліц-інтерв′ю з письменником

  • Який випадок з дитинства запам’ятався Вам найбільше?
  • Ким Ви мріяли стати? Чи здійснилася Ваша мрія?
  • Чи пам’ятаєте, коли почали писати вірші і що Вас спонукало до їх написання?
  • Що Ви найбільше цінуєте в людях?
  • Талант, на Вашу думку, це дар Божий чи невтомна праця?
  • Коли до Вас приходить Муза?
  • Ваше хобі?
  • Як приходять до Вас такі яскраві, сонячні пісенні образи?
  • Часто думаєте віршами?
  • Хто може стати Вашим другом?
  • Хто Ваші літературні кумири?
  • Скільки двійок Ви отримали за час навчання у школі і за що?
  • У які ігри Ви любили грати у дитинстві?
  • Розкажіть найкумедніший випадок із Вашого життя?

Учитель. Ось такий він — Василь Васильович Стрижиус. Сьогодні ми мали чудову нагоду побачитись і поспілкуватись з цією надзвичайною людиною. Ви насправді дуже-дуже добра і щира людина. Ваші вірша неймовірно гарні і життєві. Вони зворушують, змушують уважніше подивитися навкруги, задуматися над своїм місцем у житті. Ми щиро вдячні пану Василю за сьогоднішню зустріч, за урок - автограф та автограф, залишений у наших серцях.

Звучить пісня, учні дарують гостеві квіти.

Кiлькiсть переглядiв: 282

Коментарi